Growth hacking skrývá množství technik pro zvýšení růstu projektu. Je to často jen o dlouhé sadě pokusů a omylů, s cílem zjistit, co by mohlo fungovat a co ne. Dávám si sem seznam technik, které se mi líbí a chci je postupně vyzkoušet na svých projektech. Něco se může zdát jako běžné věci, které digitální marketing standardně používá, ale mě zapadají do kontextu růstových aktivit.
- FAQ platformy – zkusit aktivitu Quora, Reddit
- Vytvořit vlastní oborový web, Q&A site, directory site – trochu náročnější, ale pro WordPress dnes existuje spousta nadstaveb za pár korun; čili spíše naplnit smysluplným obsahem. Získat nekonkurující partnery.
- Sleva / free produkt za sdílení a reference na sociálních sítích (vhodné spíš pro B2C než B2B)
- Integrace se Zapierem, Integromatem, apod.
- Zkrátit trial verzi z 1 měsíce na 1 týden – potenciální uživatelé se tomu stejně nebudou věnovat delší čas a při 1 měsíci mají pocit, že mají spoustu času a nikdy se k tomu nedostanou.
- Informační emaily – uživatelům, že se něco povedlo, začalo, skončilo…
- Pravidelný report o využívání – posílat uživatelům měsíční email o jejich aktivitě / používání produktu – důležité metriky, počet projektů, počet uživatelů. Speciálně vymyslet pro neaktivní uživatele, co tam má být, aby je to přitáhlo.
- Webináře pro uživatele – jak používat konkrétní funkci
- Série emailů na neaktivní uživatele – znovu představit produkt, jeho nástroje, benefity využívání, nabídnout bonus, slevu….
- Najít obchodní partnery, se kterými si produkty nekonkurují, ale doplňují se. Nabídnout balíček, vzájemně si propagovat produkty, apod.
- Výzva měsíce – vyhlásit téma výzvy a nabídnout těm, kteří se výzvy zúčastní, že můžou můj produkt použít zdarma, např. nějaké společenské téma.
- Dárky a soutěže pro uživatele
… budu přidávat další
WWW a SEO:
- SEO content – na každé důležité stránce webu přidat sekci FAQ (pro zmínění co nejvíce relevantních klíčových slov a synonym) + screenshoty a video ukázky každé vlastnosti (soubory pojmenovat klíčovým slovem)
- UX analýza pomocí Smartlooku – nasadit Smartlook nebo podobný nástroj, pomocí kterého zjistíte, kde mají uživatelé problém s navigací / ovládáním apod.
- Exit intent popup pro stránky, které mají vysokou bounce rate a nabídnout další obsah (related articles) nebo zajímavou aktivitu (kvíz?); Hail Mary offer
- Zápisy do seznamů startupů (Product Hunt, Hacker News, Index.co, VentureBeat, TechCrung, MakeUseOf, StartupRanking, apod.)
- Porovnání s konkurencí – stránky Myproduct vs Competitor
- Užitečné nástroje, kalkulačky, šablony dokumentů na webu
… budu přidávat další
Social media:
- Reklamní kampaň na Twitteru. Vlastně jsem reklamu na Twitter nikdy nevyzkoušel a je tam zajímavá možnost cílit na followery konkrétních účtů. Cena za proklik není tak hrozná jako u Googlu nebo Facebooku.
- Twitter following – sledovat co nejvíce potenciálních zákazníků (twitter má limit 2000) s tím, že část z nich automaticky začne sledovat také. Ti co nezačnou – unfollow.
- Skyscrapper technika – najít u konkurence článke na atraktivní téma, co má hodně sdílení, přepsat ho, vylepšit a vyšperkovat, přidat infografiku a publikovat.
… budu přidávat další
Cena:
- Velmi drahý tarif – přidat do ceníku jeden velmi drahý tarif, nikdo ho sice nebude chtít, ale ostatní ceny budou vypadat přijatelnější
- Baťovy ceny – $199 místo $200
… budu přidávat další
Užitečné zdroje:
https://www.cobloom.com/blog/saas-growth-hacking-strategies
https://www.cloudways.com/blog/startup-growth-hacking-strategies
https://blog.wishpond.com/post/115675436672/growth-hacking