Každá služba používá odlišné parametry, nastavení a způsoby optimalizace, ale nejvíce záleží na těchto faktorech:

1. Počet lidí v diskusi

Účastníci v místnosti se dělí na dvě skupiny:

  • Publishers – ti vysílají svůj videostream a zároveň od ostatních publisherů přijímají jejich videostreamy. Jde např. o účastníky videoschůzek, přednášející u webináře, respondenty focus groups, apod.
  • Subscribers – ti jen přijímají videostreamy, sami nic nevysílají, např. diváci webináře.

Ve videomístnosti se vytvoří všechny kombinace jednotlivých účastníků,  od každého publishera putují streamy směrem ke všem účastníkům, což vytvoří matici streamů. Např. pro místnost s 5 účastníky vznikne 5×4=20 videostreamů.

2. Rozlišení jednotlivých streamů

Rozlišení streamů je dáno v první řadě rozlišením kamery a jejím nastavením (nejčastěji 1080p, 720p apod.). Čím vyšší rozlišení, tím vyšší tok dat.

3. Kvalita připojení účastníka

Aplikace většinou během hovoru průběžně detekuje kvalitu a rychlost účastníkova připojení a pokud je připojení horší, snižuje kvalitu videostreamu. To dělá pro každého samostatně, takže jeden účastník může být vidět v superkvalitě, druhý může být rozmazaný.

Existují i další faktorů, ale ty obvykle nejsou tak významné.

Zde jsou výsledky různých měření. Protože jde hlavně o mobilní data, jsou výsledky uváděny při použití běžného připojení LTE v roce 2022 v místě se silným signálem.
Rozlišení webkamer bylo 1080p 16:9 / 30fps.

Skype: 5 lidí: 2,2GB za hodinu; 2 lidi 1,9 GB
Google Meet: 5 lidí: 1,4 GB za hodinu
Zoom: 5 lidí 2,8GB za hodinu; 2 lidi 1,5 GB
MS Teams: 5 lidí 2,0GB za hodinu
Slack: 5 lidí: 1,5 GB za hodinu
Quallie:
5 lidí: 1,5GB za hodinu

Výsledky jsou vzhledem k výše napsanému velmi orientační, ale jde o podobný setup čili vzájemně porovnatelné. Pro nějaký základní přehled to může stačit.